FULL_TIME

Systeembeheerder - Stad Roeselare

Roeselare BE
2022-05-03
2022-05-15

Roeselare een stad in een snel veranderende wereld !

Roeselare is een stad in beweging in een snel veranderende wereld. Dat deze snel veranderende wereld ook een digitale wereld is geworden heeft een belangrijke impact op de ICT afdeling die hierdoor een leidende rol krijgt in innovaties en initiatieven om de digitale wereld te omarmen voor de burgers, bedrijven en allerlei organisaties die onze stad rijk is. Getuige hiervan de vele prijzen die de ICT afdeling de afgelopen jaren mocht ontvangen.

De stad Roeselare gebruikt een brede waaier van informatiesystemen om haar business processen te ondersteunen. Dit gaat van processen die gekoppeld zijn aan onze basis dienstverlening tot het volledig digitaal maken van onze processen, interne collaboratie platformen, e-invoicing, communicatie platformen met onze klanten (burger, organisaties, bedrijfswereld, enz), data uitwisseling met de verschillende overheden en zoveel meer.

De dienstverlening vindt plaats op verschillende locaties waardoor we qua infrastructuur beschikken over verschillende (WiFi) netwerken, straalverbindingen, een eigen datacenter, een Citrix installatie, VM Ware oplossingen, enz. Met andere woorden een uitgebreid en gevarieerd infrastructuur landschap.

Om de nieuwe ontwikkelingen volwaardig te kunnen ondersteunen en ook de evolutie van de bestaande systemen te waarborgen zoeken we een systeembeheerder.

Je rapporteert in deze functie aan het diensthoofd ICT infrastructuur en op regelmatige tijdstippen aan de Directeur ICT Shared Services Groep Roeselare.

 

Wat is jouw dagelijkse uitdaging? 

  • Als ICT-systeembeheerder word je nauw betrokken in de vele lopende projecten waar ICT een rode draad is. In de toekomst wordt dit ook steeds vaker het aansturen van externe leveranciers die als 3°lijn specialisten worden ingezet. Daarnaast ben je mee verantwoordelijk voor 2° lijn meldingen op het gebied van infrastructuur. Je stelt, in nauw overleg met de ICT-projectleiders, mee de infrastructuurspecificaties op voor nieuwe initiatieven. Inherent aan deze functies zijn er sporadisch interventies buiten de kantooruren. 
  • Je staat in voor het beheer van de aan jou toegewezen toepassingen, producten en technologie om een kwalitatief hoogstaande service te leveren. Je werkt vooral op systeemtechnisch niveau. 
  • Je ontwikkelt mee aan de visie en de strategie voor het beheer van de infrastructuur en dit zowel op korte als op lange termijn en neemt hierdoor deel aan de definitie van de technische architectuur. 
  • Je optimaliseert het beheer van de infrastructuur en de toepassingen die erop draaien. 
  • Je zoekt naar structurele verbeteringen om performantie, stabiliteit en beschikbaarheid te garanderen en levert hierbij ook procedures en tools aan de teams die verantwoordelijk zijn voor ‘operaties’ van  de ICT systemen. 
  • Je werkt mee aan projecten die nieuwe functionaliteiten opleveren. 
  • Je volgt de marktevoluties van je technologiedomein op en je volgt regelmatig opleiding om permanent bij te blijven. 
  • Een stad is 24/24 operationeel en men verwacht steeds vaker dat de ICT toepassingen 24/24 beschikbaar zijn. Je zal ingeschakeld worden in de support hiervan, samen met leveranciers. 

 

Profiel

  • Je wil als medewerker van de stad graag mensen centraal zetten. Je bent geëngageerd en betrouwbaar en je wil samen met je collega's elke dag beter doen dan de dag ervoor.
  • Onze waarden sluiten sterk aan bij wat jij belangrijk vindt: lees er hier alles over. 
  • Je hebt sterke schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden en je houdt rekening met eventuele gevoeligheden bij eindgebruikers.
  • Je kunt goed om met stress en klanten die ongeduldig en soms onbeleefd kunnen zijn. 
  • Je hebt een groot inlevingsvermogen om te begrijpen dat elk probleem een reëel probleem is voor de eindgebruiker en houdt rekening met de diversiteit en eigenheid van de eindgebruikers . 
  • Je bent heel flexibel en begrijpt snel nieuwe technologieën en toepassingen. 
  • Je probeert steeds een stap mee vooruit te denken, kunt vanuit een helikopterperspectief kijken naar de diverse 2de lijn meldingen die binnenkomen en mee nadenken over de impact van hiervan. Je werkt hiervoor nauw samen met de collega’s uit het departement ICT.
  • Je reikt creatieve oplossingen aan voor niet alledaagse problemen.
  • Je doet verbetervoorstellen aan de leidinggevende met betrekking tot gesignaleerde knelpunten in het gebruik van applicaties, apparatuur en systemen en werkt deze zelf concreet uit.
  • Je bent in staat om je technische expertise door te geven aan de interne medewerkers van het team.
  • Je hebt voldoende technische kennis over ICT-infrastructuur, beheerssystemen (Microsoft 365, VMware,Windows Server, SQL server, SCCM, Intune, Citrix, …)
  • Aantoonbare specialisatie in netwerken (LAN, WLAN, switches, routering, vlan’s, radius authenticatie, DHCP, ….) zijn een plus.
  • Je hebt ervaring met en kennis van informatieveiligheid 
  • Je werkt graag projectmatig en bent sterk in organisatie. Je bent sterk in documenteren van taken, procedures, processen en projecten.
  • Je kan de zaken conceptueel uitdenken en beschikt over een stevige dosis analyse- en synthesevaardigheden.
  • Je kan je een oordeel vormen en hebt de nodige overtuigingskracht om mensen mee te krijgen in de oplossing die je aanreikt.
  • Je hebt minstens 2 jaar relevante ervaring.
  • Lees meer over de competenties die wij belangrijk vinden voor deze functie. 

 

Met wie werk je samen? 

  • Je werkt binnen het departement ICT van de stad Roeselare.
  • Je werkt heel intensief samen met de collega’s van het infrastructuur team (eigen team), de servicedesk, team data, ICT projectmanagers en leveranciers.

 

Je leidinggevende

Ik ben Olivier, waarnemend diensthoofd ICT Infrastructuur, en ik ben op zoek naar een collega met een passie voor ICT. Je komt terecht op een dynamische dienst die alle ICT aspecten van de stad dagdagelijks ondersteunt en er naar streeft om elke dag beter te worden. Je krijgt de vrijheid en de autonomie om zelf initiatief te nemen en creatief na te denken over hoe we de stap naar een smart city en de digitale burger mogelijk kunnen maken. Ik hou van collega’s met een “hands-on” mentaliteit die zich ten volle kunnen geven in hun domein. Ik sta 100 procent achter mijn dienst waar ik klantgerichtheid, samenwerken, inspraak, engagement en vorming hoog in het vaandel draag.

 

Wij bieden

  • Een contract onbepaalde duur bij een baanbrekende werkgever. 
  • Een aantrekkelijke verloning volgens barema B4-B5 (€ 3.071,64 - € 5.003,92)
  • Alle relevante beroepservaring wordt meegerekend voor de bepaling van de geldelijke- en de schaalanciënniteit.
  • In het kader van plaats- en tijdsonafhankelijk werken worden de nodige IT-werkmiddelen voorzien (smartphone met abonnement en laptop).
  • Flexibel uurrooster volgens afspraken binnen de dienst.
  • Mogelijkheid tot telewerk.
  • Ruime opleidings- en loopbaanmogelijkheden.
  • Maaltijdcheques van € 6,5 per gewerkte dag.
  • Een uitgebreid verlofstelsel (30 tot 35 dagen afhankelijk van je leeftijd).
  • Pluspas (kortingspas).
  • Een hospitalisatieverzekering.
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
  • Een fietsvergoeding.
  • Een internetvergoeding van € 40.
  • Een tweede pensioenpijler (pensioensparen) van 3%.
  • Eindejaarsvergoeding.

 

Het selectieproces: 

Preselectie

  • Op basis van het CV, de motivatiebrief en de gestandaardiseerde vragenlijst wordt een preselectie gehouden. Onderstaande vragen kunnen in het antwoordformulier beantwoord worden.
    1. Omschrijf, bij voorkeur aan de hand van enkele voorbeelden, heel duidelijk jouw relevante ervaring m.b.t. ICT infrastructuur.
    2. Geef een concreet voorbeeld van een project dat je getrokken hebt vanuit jouw professionele ervaring. Omschrijf duidelijk welke stappen je hiervoor gezet hebt en wat jouw eigen rol in dit project was.

Mondelinge selectie met voor te bereiden opdracht

  • De weerhouden kandidaten na de preselectie worden uitgenodigd naar de mondelinge selectie die plaats zal vinden op 27 mei 2022. 

Assessment

  • Bij Vandelanotte HR Solutions
    De weerhouden kandidaten na de mondelinge selectie worden uitgenodigd naar het assessment die plaats zal vinden op 30 mei 2022.
    Indien je reeds deelnam aan een psychotechnisch selectiegedeelte (assessment), dan kan je daarvoor eventueel vrijstelling aanvragen op voorwaarde dat dit een gelijkwaardige functie betrof (zelfde niveau/rang) én indien het rapport - op datum van de afsluiting van de kandidaturen - nog geen 2 jaar oud is en er bovendien ook een geschikte beoordeling werd uitgesproken. De aanstellende overheid kan beslissen om volledige of gedeeltelijke vrijstelling te verlenen.
    Een aanvraag (vergezeld van het rapport) vraag je via jobs@roeselare.be.

 

Uiterste inschrijvingsdatum: 15 mei 2022

 

Meer info 

Inschrijven

  • Solliciteren kan enkel online.
  • Je kan jouw CV, motivatiebrief en eventueel diploma aan de hand van het webformulier uploaden.
  • In het webformulier zitten ook twee vragen vervat. Het antwoord op deze vragen zijn deel van de preselectie.