IT Support Engineer (m/v) - Anankei

Groot-Bijgaarden
2019-10-28
2019-12-16

Onze klant is op zoek naar een fulltime IT Support Engineer(m/v) voor een contract van onbepaalde duur en dit voor hoofdzetel te Groot-Bijgaarden zijn.

Ze zijn op zoek naar een vlotte en collegiale IT-medewerker om hun back-office te versterken. Als IT-medewerker ben je verantwoordelijk voor een goede coördinatie van vragen die via de helpdesk binnenkomen. Daarnaast ben je onder andere verantwoordelijk voor het organiseren en indien nodig uitvoeren van onderhoud en 1e/2e lijns opvolging van de lokale systemen. Ze zijn op zoek naar een medewerker met een brede IT-kennis en communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands, Frans als Engels.

Je taken:
• Je zorgt voor de opvolging van vragen die via telefoon en ticketing op de helpdesk binnenkomen van de verschillende departementen op back office, dit in samenwerking met externe consultants die de 1e lijns call handling mee 
verzorgen
• Je zorgt voor een correcte analyse van het probleem, verhelpt het of je schakelt de juiste partijen in (collega’s, IT-afdeling van het hoofdkantoor in Milaan, externe partijen…). Dit houdt ook in dat je je sporadisch naar de verschillende sites verplaatst 
indien nodig.
• Je helpt alle medewerkers binnen het bedrijf verder op vlak van hardware (alle infrastructuur binnen de organisatie dmv het aansturen van de consultants) en software (bestaande programma’s en eventueel mee opzetten van nieuwe applicaties) 
• Je volgt de dagelijkse monitoring van de security, servers, databases en netwerk mee op en onderneemt actie waar nodig in samenspraak met eventuele externe partijen.
• Voor belangrijke wijzigingen en problemen werk je samen met de IT-afdeling van het hoofdkantoor in Milaan en zorg je voor een goede opvolging.
• Je verzorgt de ad-hoc aanpassingen, correcties en work-arounds zowel op SQL DB niveau voor de maatwerkapplicatie, als in Oracle voor de boekhoudapplicatie en ondersteunt hierbij zowel de 1e lijns consultants als de 2e lijns applicatiebeheerders
• Je vernieuwt of schrijft korte procedures om terugkerende taken te vergemakkelijken of te automatiseren
 

Vereisten

Basis voor succes:

• Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands en een goede kennis van Frans en Engels
• Je hebt een ruime ervaring met Windows 7/8/10 en Office toepassingen
• Je hebt een IT-opleiding gevolgd en/ of een ruime ervaring als IT-medewerker
• Je hebt reeds ervaring als all-round helpdeskmedewerker
• Je bent een hands-on persoonlijkheid die onze collega’s graag verder helpt
• Kennis van MS SQL en Active Directory is een must
• Kennis van VPN, Cisco netwerkapparatuur, Power BI en JDE zijn pluspunten
• Je bent flexibel op vlak van sporadische verplaatsingen naar onze verschillende sites

Het aanbod van de klant:

• Een job waar je de nodige autonomie krijgt binnen een internationale organisatie
• Plaats van tewerkstelling is Groot-Bijgaarden met sporadische verplaatsingen over heel België
• Een gevarieerde mix van interne en externe contacten in het dagdagelijkse werk en binnen projecten
• Een interessant loonspakket met extralegale voordelen